M´agrada complir anys, sempre he pensat que lo roïn seria no complir-los. Enguany però no trobe bonica la xifra, no perquè ja siga "alta", és només que l´any passat els dos números que la componien eren els meus favorits i no tornarán a coincidir d´ací a 35 anys, que se diu prompte.
De menuda feiem una festa en casa pel meu aniversari en tots els meus tios i cosins i tinc els records de nits caluroses, d´un menjador ple d´adults i xiquets i del pastís que sempre feia la meua iaia, de bescuit d´ametla i decorat en merengue....fa uns anys tots els meus amics d´ací i d´allà es varen reunir en eixe mateix menjador i en uns dies espere que els meus nebots m´ajuden en les espelmes del pastís d´enguany.
Però enguany, per motius desconeguts que no tinc ganes de buscar ni d´analitzar, m´he passat dies pensat en dos persones que sempre feien un comentari quan arrivaba esta data.
La meua cosina major va decidir un bon dia deixar de complir anys; es va assentar comodament en una edat i per molts aniversaris que es succeïren, ella celebrava però no complia; son pare, per la seua banda, sempre ens demanava al meu germà i a mi, els nebots més jovens, que no creixquerem més, perquè cada any que compliem el feia a ell més gran; ara que cap dels dos està ací, m´agradaria poder tornar a preguntar-li a ella quants no compleix i dir-li que està igual que en les meues fotos de la infància i tornar a dir-li a ell, sorprés de lo major que m´he fet i de lo gran que el faig a d´ell, que per a mi no ha envellit res, perquè les persones més majors que nosaltres i que han compartit la nostra vida des de que la memòria pot recordar mai es fan grans.
Serà que allà on només mana el cor, som exactament com ens veuen els que ens estimen i als que estimem.....i així pots complir tots els anys que vullgues.
Me gusta cumplir años, siempre he pensado que lo malo sería no cumplirlos. Este año sin embargo no encuentro bonita la cifra, no porque ya sea alta, es sólo que el año pasado los dos números que la componían eran mis favoritos y no volverán a "coincidir" de aquí a 35 años, que se dice pronto.
De pequeña celebrábamos una fiesta en casa por mi cumpleaños con todos mis tíos y primos y tengo el recuerdo de noches calurosas, de un comedor lleno de adultos y niños y de la tarta que siempre hacía mi abuela, de bizcocho de almendra y decorada con merengue....hace unos años todos mis amigos de aquí y allá se reunieron en ese mismo comedor y en unos días espero que mis sobrinos me ayuden con las velas de la tarta de este año.
Pero este año, por motivos desconocidos que no tengo ganas de buscar ni analizar, me he pasado días pensando en dos personas que siempre hacían un comentario concreto cuando llegaba esta fecha.
Mi prima mayor decidió un buen día dejar de cumplir años; se asentó comodamente en una edad y por muchos cumpleaños que se sucedieran, ella celebraba pero no cumplía; su padre, por su parte, siempre nos pedía a mi hermano y a mí, los sobrinos más jóvenes, que no creciéramos más, porque cada año que cumplíamos lo hacía a él más mayor; ahora que ninguno de los dos está aquí, me gustaría poder volver a preguntarle a ella cuántos no cumple y decirle que está igual que en mis fotos de la infancia y volver a decirle a él, sorprendido de lo que he crecido y lo mayor que lo he hecho a él, que para mí no ha envejecido nada, porque las personas mayores que nosotros que han compartido nuestra vida desde que la memoria puede recordar nunca envejecen.
Será que allí donde sólo manda el corazón, somos exactamente como nos ven los que queremos y nos quieren....y así puedes cumplir todos los años que quieras.